luni, 6 decembrie 2010

PARABENi


De ceva vreme incoace am tot auzit de cuvantul paraben fara sa stiu ce inseamna exact. Sigura idee care mi s-a inradacinat este aceea ca PARABEN=RAU fapt pentru care am decis sa ma documentez cu privire la semnificatia acestui cuvat.
Astfel am aflat ca PARABENii (methyl, propyl, butyl, ethyl PARABEN) sunt niste conservanti utilizati in industria cosmetica.
Ca si conservanti sunt foarte eficienti si ieftini fapt pentru care sunt atat de raspanditi.

Dar ce face ca acesti conservanti sa ajunga pe lista neagra a ingredientelor cosmetice?

  • Niste studii recente au aratat ca sunt gasiti in concentratie foarte mare in mostrele de tesut canceros al femeilor cu cancer la san si de aici s-a tras concluzia ca parabenii ar fi cancerigeni, desi nu se stie cu siguranta daca parabenii sunt cei ce cauzeaza cancerul.
  • Se considera ca acestia pot cauza reactii alergice puternice, desi exista alti conservanti ce sunt mai daunatori.
  • Acestia cauzeaza dezechilibre hormonale atat in randul femeilor, cat si in randul baratilor.
  • Parabenii sunt absorbiti usor prin piele.
Din cate am aflat limita maxima de parabeni admisa in UE este de 0.4% desi de pe eticheta unui produs cosmetic nu poti deduce care este procentajul folosit.
Parabenii se folosesc de multa vreme in industria cosmetica insa doar acum s-au descoperit efectele nocive ce le pot avea asupra organismului.
Dupa tot ce am citit am ajuns la concluzia ca este de preferat sa evitam cosmeticele cu parabeni, desi daca imi place un lucru foarte mult acest detaliu nu ma va determina sa imi schimb parerea despre el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...